In april zetten we onze dinsdagmarkt extra in de kijker. Vier weken lang brengen we meer beleving naar de markt en geven we mensen een extra reden om langs te komen. De markt is een vaste afspraak in onze stad. Met deze campagne willen we die verder versterken.
De markt is een plek waar mensen elkaar ontmoeten en lokaal kopen. Dat blijft de kern. Met Maand van de Markt maken we dat zichtbaar en aantrekkelijk voor een breder publiek.
Wie in april iets koopt bij een marktkramer, krijgt een wedstrijdkaart met een unieke code. Die kan je registreren via roeselare.be of invullen op papier en deponeren op de markt zelf. Zo blijft het toegankelijk voor iedereen.
We voorzien 30 prijzenpakketten. De hoofdprijzen zijn bloemenabonnementen bij lokale handelaars. Daarnaast zijn er pakketten met producten en kortingsbonnen van de markt zelf. De winnaars worden bekendgemaakt op de markt van 5 mei. Zo sluiten we de campagne af waar ze thuishoort: tussen de kramen.
Een sterke markt voor een sterke stad
Tijdens de paasvakantie voegen we extra beleving toe. Op 7 april zorgen de Birdies voor animatie. Op 14 april brengt Marino Punk extra sfeer naar de markt. Op 14 en 21 april loopt er ook een fototentoonstelling in het Nonnenstraatje. Daarmee trekken we de marktbeleving door naar de omgeving en geven we extra reden om rond te wandelen in onze stad.
De dinsdagmarkt is meer dan een plek om boodschappen te doen. Ze brengt mensen samen en ondersteunt onze lokale economie. Daarom blijven we investeren in beleving en zichtbaarheid. De Maand van de Markt is daarvoor een dankbaar ankerpunt.
Kris – Burgemeester van RSL