Met vzw Roeselare Bloeit heeft Roeselare een nieuwe motor voor haar binnenstad. In deze gemeentelijke vzw bundelen we de krachten van de stad, handelaars, horeca en toeristische partners om onze stad nog aantrekkelijker te maken.
Maandagavond kwam de algemene vergadering en het bestuursorgaan voor het eerst bijeen. Ik neem het voorzitterschap op, in nauwe samenwerking met ondervoorzitter Sam Nuytten. Met de nieuwe vzw brengen we acties, budgetten en beslissingen rond evenementen, shopping, toerisme en citymarketing samen in één duidelijke structuur.
Samen bouwen aan een sterk stadscentrum
Met Roeselare Bloeit kiezen we voor samenwerking en duidelijke keuzes. Door middelen en expertise te bundelen, verhogen we de slagkracht en kunnen we gerichter investeren in onze binnenstad. De vzw vormt een brug tussen beleid en ondernemerschap, met ruimte voor betrokkenheid en initiatief van onderuit.
Ondernemers spelen daarin een centrale rol. Handelaars en horecazaken kunnen lid worden en mee richting geven aan de stadsbeleving. Zij kennen de stad, zij maken elke dag het verschil. Het is logisch dat zij ook mee aan het stuur zitten.
De komende maanden werken we dit verder uit in concrete plannen en projecten. Met één doel: een levendig stadscentrum waar mensen graag komen en blijven.
Kris – Burgemeester van RSL