Veiligheid

Veiligheid is de basis van samenleven. Als burgemeester van Roeselare en parlementslid volg ik de veiligheidsdossiers op die onze steden, gemeenten en inwoners rechtstreeks raken. Mijn parlementaire initiatieven rond dit thema vind je op de website van het Vlaams Parlement.

nieuws uit Veiligheid

Oudejaarsrellen vragen meer dan verontwaardiging

Op oudejaarsavond liep het opnieuw mis in verschillende steden en gemeenten. Vernielingen, geweld tegen hulpverleners, brandstichting. Ook jongeren van amper tien of elf jaar stonden op straat. Dat is onaanvaardbaar.

Meer slagkracht voor burgemeesters tegen overlast

Het onveiligheidsgevoel bij veel Vlamingen neemt toe. Dat merken we ook in Roeselare. Samen met Sammy Mahdi en Franky Demon hebben we daarom een voorstel uitgewerkt om burgemeesters meer handvaten te geven om hardnekkige overlast aan te pakken.

Te snelle e-steps uit het verkeer gehaald

Vanmorgen werden voor ons Roeselaars stadhuis enkele in beslag genomen elektrische steps vernietigd. Dat gebeurde samen met onze politiediensten. Het was een duidelijke actie met een eenvoudige boodschap: wie met een te snelle of onveilige e-step rijdt, brengt anderen in gevaar.

Brief aan de federaal formateur Bart De Wever

Geachte formateur,
Beste Bart,

We hebben enkele zaken met elkaar gemeen: vroeger ontmoetten we elkaar regelmatig in de vergaderzalen van Hertoginnedal, het Vlaamse en het federale parlement, waar we elk, koppig maar met respect voor elkaar, onze weg zochten. Als betrokken burgervaders engageren we ons vandaag voor onze eigen stad: jij de grootste centrumstad van Vlaanderen, mezelf in de Rodenbachstad.