Kris in RSL

In 2006 nam Kris voor het eerst deel aan de lokale verkiezingen. Hij werd meteen schepen van Ruimtelijke Planning, Cultuur, Toerisme en Economie. 10 jaar later, in maart 2016 werd hij burgemeester. Hij blijft gedreven om de vele uitdagingen van Roeselare, met trots en positieve ambitie aan te pakken.

nieuws uit RSL

The Big Five Roadshow start in Roeselare

Leegstaande panden en verdwijnende buurtwinkels zetten druk op onze kernen. Toch blijft lokale handel het fundament van ontmoeting en verbondenheid. Op zaterdag 8 november brengen we in Roeselare ondernemers, beleidsmakers en experten samen om na te denken over de toekomst van onze winkelstraten.

Te snelle e-steps uit het verkeer gehaald

Vanmorgen werden voor ons Roeselaars stadhuis enkele in beslag genomen elektrische steps vernietigd. Dat gebeurde samen met onze politiediensten. Het was een duidelijke actie met een eenvoudige boodschap: wie met een te snelle of onveilige e-step rijdt, brengt anderen in gevaar.

Zeventien nieuwe zaken in ons stadscentrum

Het centrum van Roeselare blijft in beweging. Sinds begin dit jaar mochten we al 17 nieuwe zaken verwelkomen in het hart van onze stad. Zowel lokale ondernemers als nationale en internationale namen kiezen bewust voor Roeselare als winkelstad.

Roeselare trekt internationale retailaandacht

De voorbije weken stond Roeselare internationaal in de kijker. Op 10 december mochten we meer dan 50 afgevaardigden uit 14 steden uit België en Frankrijk ontvangen. Ze kwamen naar Roeselare omdat onze stad de voorbije jaren een sterke en doordachte aanpak heeft ontwikkeld om het kernwinkelgebied te versterken.

It's the economy, stupid

It’s the economy, stupid”: met die slogan wees voormalig VS-president Bill Clinton in 1992 de Amerikaanse kiezers op de werkelijke inzet van verkiezingen. Zeer terecht was dit ook een thema bij de recente Vlaams-federale verkiezingen in ons land, en is het één van de speerpunten waar ik ook in ons Roeselare voor ga.

Roeselare groeit. En de fierheid groeit mee.

Voel je je goed in je stad? Ben je van plan te verhuizen? Hoe trots ben je op waar je woont? Dat zijn vragen uit de Vlaamse Stadsmonitor. De antwoorden van Roeselarenaars zijn duidelijk. Mensen wonen hier graag. En de fierheid op onze stad stijgt opnieuw.